tag:blogger.com,1999:blog-524603757602080580.post5340859529415218118..comments2013-03-04T20:26:05.053+01:00Comments on la caixeta de música: música i educació: L'ESCOLA DE RIBERAjosep alcoverhttp://www.blogger.com/profile/18214918272393548317noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-524603757602080580.post-1933491668903544652009-11-24T20:48:52.324+01:002009-11-24T20:48:52.324+01:00Tenim molt que parlar i reflexionar.L'ovidi ho...Tenim molt que parlar i reflexionar.L'ovidi ho cantava.Si senyor.<br />Tenim un sistema educatiu instal•lat en la Prehistòria.<br />L'educació del futur gestionarà la diversitat de les aules modernes fomentant la intel•ligència social i ensenyarà a gestionar les emocions positives i negatives. <br /><br />Amb paraules de EDUARD PUNSET:<br /><br />“Quin serà, per tant, a partir de despús-demà, la missió dels sistemes educatius en el futur? Formar especialistes? No. La reforma de l'ensenyança es proposarà dimensionar ciutadans en un món globalitzat. Proveir les ments dels seus estudiants? No. Els esforços venidors en matèria educativa apuntaran a reformar els cors de la infància i la joventut, oblidats per l'obsessió exclusiva en els continguts acadèmics.<br /><br />Com s'aconseguix esta missió? Complint estos dos objectius. Un: aprendre a gestionar la diversitat de les aules modernes, a les que ha canviat profundament el seu caire la globalització. Es tracta de fomentar la intel•ligència social i no sols la individual, fer que servisca per a concatenar cervells dispars i distints, prenent bona nota de les seues diferències ètniques, culturals i socials.<br /><br />Simultàniament –I este és l'altre objectiu–, resultarà imprescindible que els mestres fomenten l'aprenentatge de les emocions positives i negatives, que són comuns a tots els individus i prèvies als continguts acadèmics destil•lats a la infància; és a dir, aprendre a gestionar el que ens és comú a tots. Es tracta d'ensenyar als jóvens a gestionar la ràbia, la pena, l'agressivitat, la sorpresa, la felicitat, l'enveja, el menyspreu, l'ansietat, el fàstic o la sorpresa.<br /><br />A l'aprofundir en el sistema d'ensenyança del futur, estem constatant que, lluny de ser la professió de mestre una de les més lleugeres, és ja, sense cap dubte, les més complexa i sofisticada de totes elles. Com ha pogut la societat, els propis educands i les institucions fer gala de tanta ceguera?”<br /><br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=Ax5FQ-MRASATonihttps://www.blogger.com/profile/00037891201469166235noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-524603757602080580.post-64893609754515431572009-11-23T21:56:27.578+01:002009-11-23T21:56:27.578+01:00un tros de mestre, l'ovidi. Enhorabona pel blo...un tros de mestre, l'ovidi. Enhorabona pel bloc. Pense aguaitar-me sovint i calla que no acabem embolicats en algun projecte...Àlex Andréshttps://www.blogger.com/profile/01643573461263532608noreply@blogger.com